First days down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu First days down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

First days down under

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Februari 2016 | Australië, Melbourne

How you doing mate! Dat was het eerste wat ik hoorde toen ik na 3 dagen reizen eindelijk aankwam in Melbourne.

Op zondag 21-02-2016 begon mijn avontuur en vertrok ik alleen voor 6 maanden naar de andere kant van de wereld. Ik ga voor 5 maanden stage lopen in North Melbourne bij een architecten bureau en het laatste maandje ga ik reizen met paps en mams!
De eerste vlucht met KLM verliep prima dankzij een slaappil. Ik moest in Jakarta overstappen en 4,5 uur wachten. Op het vliegveld in Jakarta ontmoette ik 2 mensen die ook naar Melbourne vlogen. Samen heb ik met hun gewacht in Jakarta en verder gereisd. Eenmaal aangekomen in Melbourne was ik kapot. Ik kwam buiten met mijn lange zwarte broek aan en het was warm! Met 41 graden stond ik op mijn bus te wachten, de bus bracht me naar het hostel in St. kilda waar ik de eerste 3 nachten zou slapen. Ik voelde me niet op mijn gemak in het hostel, dus was ik druk bezig met het zoeken naar een kamer in de stad. Gelukkig had ik via Facebook contact met iemand gekregen en vertelde me dat er binnenkort een bed vrij kwam in het appartement waar die gene ook zit.

Woensdag, de dag na aankomst, ben ik meteen de stad ingetrokken en ben 2 appartementen gaan bekijken. Het eerste appartement zag er prima uit en zou daar mijn eigen kamer hebben. Ik moest alleen het appartement delen met een Aziatisch koppel. Niet heel gezellig... Toen ben ik naar die gene gegaan die ik via Facebook heb leren kennen. De locatie was ideaal midden in de stad en met uitzicht op west Melbourne en de zee. Het ligt in de zelfde straat als mijn stage. Het appartement was ook prima, allemaal nog nieuw en modern alleen moet je het delen met 7 mensen en slaap je met 4 of 3 mensen op een kamertje. Ik vond het een gezellig appartement en prima voor een begin, dus ik heb die kamer uiteindelijk genomen. Er zitten 2 Nederlanders, 3 Duitsers, 1 Franse en 1 Aziaat in. Lekker internationaal dus.

Op donderdag 25-02-2016 ben ik gaan verhuizen naar het appartement in de stad. Tussen de middag ben ik gaan lunchen met het Duitse meisje wat ik heb leren op het vliegveld in Jakarta. We hebben bij China Street gegeten, een klein tentje in een van de kleine zijstraatje in de stad (liggen heel veel leuke tentjes). Na de lunch moest zij weer weg en ben ik zelf wat rond gaan lopen door de stad. Ik keek me de ogen uit, zo groot en er kwam geen einde aan! Qua architectuur is het ook super gaaf. Aangezien deze stad nog niet heel oud is heb je vooral nieuwe moderne gebouwen, maar tussen die gebouwen hebben ze ook oude gebouwen. Zo krijg je een heel gaaf effect, een combinatie van oud en nieuw en dat maakt deze stad ook wel bijzonder.

De dag erna vroeg een kamergenoot of ik mee de stad in ging met een Nederlands meisje die als Au Pair werkt buiten de stad. Natuurlijk wilde ik mee! We zijn bij een klein leuk koffietentje ijskoffie gaan halen, met echt schepijs. Het was erg lekker. Het koffietentje zag er wel erg leuk en gezellig uit. Over het plafond hingen overal stoelen (zie foto’s).
Na de ijskoffie zijn we door de stad gaan lopen en kwamen uit bij de bibliotheek van Melbourne. We zijn uiteraard binnen een kijkje gaan nemen. Het zag er heel erg mooi en groot uit. Na een rondje lopen door de bieb zijn we voor de bieb op de trappen gaan zitten in het zonnetje, want ja het is hier nu zomer en dan moet je wel even het zonnetje mee pikken. Op een gegeven moment kwamen er nog 2 andere Nederlanders bij zitten, dus het was wel erg gezellig en je leert meteen weer nieuwe mensen kennen. Na een tijdje in de zon gezeten te hebben liepen we met verder richting een rivier. Bij de rivier hebben we ook even gezeten omdat je er mooi uitzicht had. Langs de rivier liggen allemaal leuke barretjes, die zagen er gezellig uit! We zijn langs de rivier terug gelopen en de trein gepakt naar Collingwood. Collingwood is een van de wijken in Melbourne met alternatieve cafés, restaurants en winkeltjes. Het wordt ook wel een hipster wijk genoemd omdat er veel hipsters rondlopen.
Wij zijn vanuit het station naar een restaurantje gelopen genaamd ‘Lentil as anything’. Het is niet zomaar een restaurant. Bij dit restaurant kan je helemaal zelf bepalen wat je wilt betalen voor je eten. Het eten was heerlijk en erg goed verzorgd. Bij de uitgang stond een rode kist, in die kist kon je geld stoppen hoeveel jij wilde betalen voor je eten. Je kunt er dus ook gewoon gratis eten. Maar natuurlijk heb ik wel wat geld in de kist gestopt omdat het super leuk personeel was en het eten was prima!

Na het eten zijn we nog even rond gaan lopen over de hippie markt. Er liepen overal van die aparte mensen rond maar er hing wel een hele relaxte sfeer. Peace! Er was live muziek en allerlei leuke kraampjes. Maar het was een lange dag geweest, dus na een klein rondje over de hippie markt zijn we langzaam terug gegaan naar de stad en was het 9:00 PM toen we terug waren.

Aankomend weekend ga ik nog lekker rond hangen in de stad en nog meer verkennen, want ik heb nog lang niet de hele stad gezien. Aankomende maandag (29-02-2016) begin ik dan eindelijk aan mijn nieuwe stage bij Artillery interior architectors!

  • 26 Februari 2016 - 16:32

    Rudy En Freek:

    Hoi Yvette, wat leuk dat we je hier kunnen volgen. Fijn weekend en voor maandag veel succes met de stage!
    Groetjes Freek en Rudy

  • 26 Februari 2016 - 18:02

    Nicole Gerritsen:

    Hoi Yvette,
    Leuk om je verhaal te lezen en fijn dat je al zo veel mensen hebt leren kennen.
    Geniet van alles en succes maandag.
    Zal je blijven volgen. Dikke kus
    Tantje Colle

  • 26 Februari 2016 - 19:45

    Oma Paquay:

    Kijk al naar het volgende verslag uit Yvette
    Mooi. Interesant mooie foto's
    Succes voor Maandag .knuffel van Oma.

  • 27 Februari 2016 - 00:14

    Evelyn:

    Haha je vergeet wat belangrijks! 'Moet dit laagje eraf??' Yvette eet sushi!

  • 27 Februari 2016 - 13:08

    Anny:

    Ha Yvette wat een leuk verslag heb je geschreven.
    en succes met je stage plaats
    gr. van de Reuver

  • 27 Februari 2016 - 17:31

    Virginie Crijns:

    Wat leuk Yvette om je zo te kunnen volgen!
    Heel veel succes met je stage en eerst nog een fijn weekend om
    van alles te verkennen.
    Lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 4198

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 23 Augustus 2016

Down Under!

27 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: